Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62i88t51k32a 73J69o56r76d50a37n72o65v35a 2612540338891

Pan kardinal Tomasek se musí obracet v hrobe nad cirkevnimi restitucemi. To byl poslední krestan v teto republice. Ten jediny mel opravdu zajem o narod a o lidi. Vy uz jenom rabujete vycerpany stat.

+2/−1
27.11.2013 11:11

M35i80l94o74š 46P38e84c84h35a42r 6179150376367

Kardinál Tomášek? Tím narážíte na ten „jeho“ slavný citát, který nikdo nikdy nedokázal doložit, protože zesnulý kardinál ve skutečnosti nic takového neřekl? Viz například www.blisty.cz/art/68713.html

+1/0
27.11.2013 14:16

M50i61r79o75s56l38a50v 72P95e24t31r 1442530528631

Je zajímavé tvrzení, že podle některých jsou zápisy v pozemkových knihách pro srandu králíkům. Tím je řečeno vše o autorovi těchto myšlenek. Úřední listy jsou úřední listy. Někdo si tady vymýšlí, na rovinu řečeno- LŽE..

+1/0
25.11.2013 21:58

M22a22r48t50i62n13a 77M18o77u26d59r66á 7470483376499

Nespletl jste si článek nebo vlákno?

Pan Jurečka žádné takové názory nešíří ;-)

0/0
26.11.2013 13:12
Foto

M71i23r11o32s14l54a85v 96M93a49c62e83k 5791525120832

budou-li se církve podílet na tunelování státu, bude církevní management prosperovat, ale chudí a nemocní spláčou nad výdělkem. Ježíš Kristus by z vaší chamtivosti nměl radost, Jurečko Rv

+1/−5
25.11.2013 20:41

M41a31r22t29i68n63a 74M33o72u53d11r59á 7950713126339

oni se pak zařadí do fronty na dotovanou polévku, přičemž platí: čí chleba jíš, toho píseň zpívej ;-)

0/−1
26.11.2013 13:14

L68a74d59i30s52l30a58v 66N36á51d56v22o50r92n37í34k 6234755347256

...souhlas....

+2/0
25.11.2013 17:13

M35a17r79t17i48n76a 58M60o53u36d10r32á 7460383256149

názor, který by mohl někoho zajímat

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/jaka-je-skutecna-podpora-volicu-cirkevnim-restitucim/

+5/−1
25.11.2013 13:19

J92i80ř41í 21L71i54e92t27a17v61e82c 8793259753459

To není názor, to je těžká ptákovina.

+2/0
25.11.2013 13:33

D30a46n85i97e60l 94Č51e81r74n71ý 8974235105508

Statistika se nehodí do krámu?

+1/−1
25.11.2013 14:27

L33a74d22i77s33l41a41v 43N23á52d79v24o62r10n85í93k 6784455777896

..výzkum veřejného mínění.....na 90 % vycucaný z prstu na politickou objednávku .....má být onou statistikou...???

+4/0
25.11.2013 17:15

M78a84r59t39i63n19a 51M97o65u48d73r41á 7920753826859

Ta statistika o podpoře je celkem nepodstatná. V článku jsou jiné zajímavé postřehy.

0/0
26.11.2013 13:15

L70u11c90i44e 13R85a33m43p27i46r41o51v94a 4807921621455

Co v tom je konkrétně "ptákovinového"? Také si myslím, že je to zajímavé a naprosto věrohodné.

+1/−1
25.11.2013 14:45

M19i70r48o24s81l24a24v 88P43e77t73r 1782480308861

Nechápu, jak někdo muže znevažovat věrohodnost pozemkových knih. Podle některých blogerů se tam zapisovaly výmysly?!?

+3/−1
25.11.2013 11:59

M26a98r33t76i53n42a 85M92o61u26d22r26á 7760103126849

Kde jste o nich četl?

+1/0
25.11.2013 13:01

J55i21ř95í 82L15i44e71t87a86v76e54c 8693189583639

Vy nevíte, co to byly pozemkové knihy?

+3/0
25.11.2013 13:33

M78a26r54t34i95n56a 25M19o12u32d77r86á 7960683966469

Ptám se, kde jsou znevažovány, kteří blogeři o nich psali, abych si to mohla přečíst. Co se Vám na tom nezdá?

+1/0
25.11.2013 14:01

M88i40l92o27š 66P51e47c81h80a37r 6449880756877

Jiří Řezník v této diskusi ve 13:27 – „Zápis v pozemkové knize nebyl zápisem o vlastnictví…“ Pan Lietavec možná popletl slova blogger a diskutující pod blogem, ale to je na celé věci jen formální chyba.

+2/0
25.11.2013 15:43

M26a83r12t62i42n10a 32M74o16u37d39r12á 7930593366579

Díky, rozumím. Škoda, ráda bych si početla.

(POZN.: V době, kdy jsem vkládala svůj příspěvek, tedy ve 13:01 ještě poznámka pana Řezníka - čas 13:27 - neexistovala)

0/0
25.11.2013 17:04

M73i29l88o40š 65P39e25c41h95a37r 6779720526677

Tak on pan Lietavec mohl myslet ještě jiné disktující či bloggery; mně se vybavil v čerstvé paměti ten text, který jsem tu zmiňoval.

0/0
25.11.2013 17:09

Z22d35e42n24a 16K93o83č44í 6365968231236

Pro pana Petříka z Boskovic jsou zápisy v Pozemkových knihách také nedostatečným důkazem ;-)!!

+1/0
25.11.2013 21:40

M33a64r86t64i57n86a 54M33o63u25d10r44á 7310863676699

Smysl určitě mají, zejména v tom, že vybraný církvím dávají jistotu, 

že ještě 30 let budou od státu dostávat odškodné minimálně 2 000 000 000 ročně (plus inflace), 

k tomu ještě 17 let příspěvky na platy duchovním 

(první 3 roky kolem 1 500 000 000  - po třech letech se tato částka sníží o 5% a stejně se bude snižovat i v dalších letech ..... 5% z 1,5 mld je 75 000 000).

Minimálně 30 let tedy mohou spoléhat na pravidelný příjem, který bude po dobu 17 let podstatně vyšší než dosud

 (http://aktualne.centrum.cz/domaci/grafika/2013/02/20/vyplatni-paska-cirkvi-projdete-si-kolik-plati-stat/). Příjem, který jim umožní přežít, i kdyby jejich podnikatelské záměry krachovaly. Ostatní církve naopak mají jistotu, že na příspěvky od státu nikdy nedosáhnou.  Vybrané církve naopak mohou vhodným působením během uvedených 30 let dosáhnout úprav finančních toků v jejich prospěch (každý zákon lze novelizovat, je-li k tomu politická vůle). Např. podaří-li se jim výrazně navýšit počet věřících, zvýšit svou společenskou prestiž a politický vliv.

+1/0
25.11.2013 11:38

M65i15r31o59s32l48a25v 14P68e78t53r 1422720388911

Paní Moudrá zdůraznuje devíti nulami nepatrné dvě miliardy z bilionu  a jedné třetiny dalšího bilionu!!!!!!!

+2/0
25.11.2013 11:57

M91a27r51t15i59n53a 41M79o89u27d28r13á 7950353976919

Ale houby, líp se mi tak počítalo těch 5 % ;-)

0/0
25.11.2013 12:55

M28a35r23t78i30n74a 63M90o83u49d82r95á 7770433226609

Ale dobře tak, že jste si těch nul všiml.

Taky by Vám mohlo dojít, že např. ke snížení plateb na mzdy z 1 500 000 000 pod 1 000 000 000 se dobéřeme až někdy v osmém roce snižování o 5%, ale snižovat se bude až za 3 roky, takže jde o rok 2024.

Když snižujete 5% ročně, pak 1. rok je to 75 000 000 dolů, ale druhý už jen 71 250 000, třetí 67 687 500, čtvrtý 64 303 125, pátý 61 087 969 .... atd.... atd....

V posledním, 17. roce (tedy 14. roce snižování) pochopitelně dojde k náhlému skoku k nule.

Ovšem 2 miliady náhrad navýšené o inflaci, která bude asi dost drsná, bude-li se ČNB i nadále snažit, se samozřejmě budu platit dál.

Ani o dotace na opravy památek či např. na žáky ve školách a pod. samozřejmě nebudou církve kráceny. Je otázka, jak bude vypadat danění výnosů z jimi poskytovaných služeb a jiného podnikání.

+1/0
25.11.2013 14:14

M34i32r17o27s78l80a17v 26P33e35t41r 1412130448281

Paní Moudrá napište podrobně v nulách celkový státní dluh a dotace do solárek. Napište vedle sebe v  nulách celkovou sumu rozpočtu a vedle toho nepatrnou částku pro církve...Kdyby vám snížili plat o 1,5 promile, asi byste zemřela hlady.. Je zajímavé, že důchodci oprávněně si stěžují, že se jim zvýší důchod jen o asi 35 kč, ale sníží-li se jim důchod a platy pracujícím sotva o polovinu této částky, každý naříká, jakoby šlo o nějako velkou částku. Je to POLOVINA CHLEBA nebo NECELÝ PŮLLITR PIVA za měsíc!!!. Bože, jak hluboko jsme klesli... .!!

+2/0
25.11.2013 21:53

M77a69r86t34i16n58a 59M71o26u62d60r31á 7200693456119

Pokud Vás takové počty zajímají, nikdo Vám nebrání se v tomto směru osobně realizovat. Já to pro Vaše potěšení zdarma dělat nebudu ;-)

Kdo jakékoliv ztráty ospravedlňuje jinými, končí jako bankrotář. 

Každá koruna pro nic za nic vyhozená z okna chybí minimálně dvakrát (a vícekrát, protože mohla vydělávat).

Omlouvat cokoliv způsobem "Pepíček to taky zvoral, tak proč ne já!?!" je naprosto zcestné.

Možná prozřete to v okamžiku, kdy si Vámi uvedenou půlku chleba nebudete moci koupit, protože Vám do příslušné částky bude chybět třeba pětikoruna a na dluh Vám ji v obchodě nedají. 

Půjdete pak žebrat?

0/0
26.11.2013 13:10
Foto

T15o67m78á72š 27V80o22d47v27á96ř54k94a 3433321877494

R^. Stručné, výstižné, jasné. Obávám se však, že Váš článek bude mít vlastnosti kapky medu na proticírkevní vosy.

Držím palce do parlamentu.

+13/−1
25.11.2013 10:52

M30i14l35o89š 18P15e11c73h60a90r 6639280596967

Souhlasím, karma+

Jen drobnost: „Předně je třeba si uvědomit, že stát (díky KSČ) majetky církvím v roce 1948 zabavil.“ – nebylo to DÍKY KSČ (já tedy opravdu neděkuji), nýbrž VINOU KSČ.

+10/−1
25.11.2013 10:48

J55i87ř33í 83Ř35e44z65n54í60k 4882732853875

1) v roce 1948 se nic podstatného nestalo, pouze kardinál Beran se vyslovil pro socializaci.

+1/−1
25.11.2013 13:21

J60a15r75d82a 39C72h81o88v65a19n21e47c 6981655143229

Ale stalo. Stát tvrdě zaútočil na veřejnoprávní subjekty: advokátní komoru, obce, země, stomatologickou komoru, (a samozřejmě i na soukromoprávní subjekty, ale to už je mimo rámec zdejší diskuse). Církvím byly například zabaveny nemocnice a jiné léčebné a ošetřovací ústavy. Likvidováno bylo církevní (a jiné nestátní) školství. A spousta jiných zařízení byla znárodněna podle znárodňovacích zákonů (ty samozřejmě dopadaly na všechny provozovatele, ne jen na církve). A na evangelíky vytáhli přímo samostatný zákon.

Jo, už v roce 1948 se toho stalo hodně. Ale bylo to jen takové sbírání sil...

+6/0
25.11.2013 13:55

J36i26ř93í 87Ř30e50z66n70í58k 4952522823745

Kardinál Beran byl pro.

0/−2
25.11.2013 14:46

M53i46l26o32š 27P50e68c83h17a33r 6549770176897

Pro CO? Pro to svinstvo, které popisuje pan Chovanec? To těžko, ne?

+2/0
25.11.2013 15:45

J77i22ř46í 35Ř77e61z42n33í71k 4782972663195

Ano, když se vyslovil pro socializaci, pak ano.

+1/−3
25.11.2013 16:13

M48i15l33o43š 29P97e23c21h72a93r 6259810256447

Ne. Nevyslovil se pro krádeže, vraždy a likvidace. To je jen vaše „zbožné“ přání.

+4/0
25.11.2013 16:17

J37i28ř91í 49Ř20e23z60n87í58k 4222702733315

O těch v příspěvku pana Chovance neylo nic řečeno.

0/0
25.11.2013 21:12

J42i30ř73í 46Č33u59m40p30e78l83í89k 5346786922771

Církevní pozemky byly státní pozemky, které užívala církev a proto byly evidovány na církve a to už za Rakouska-Uherska. Pokud tvrdíte, že byly ve vlastnictví církví, tak na ně platil zákon z roku 1947, jímž byly odňaty pozemky všem velkým vlastníkům půdy nad 50 ha a tedy před restituční hranicí a proto na ně nemá církev nárok. Plnění takového zákona si vyžádá samozřejmě delší čas i několik let. 

V roce 1949 se již komunistický stát dohodl s církvemi a jako náhradu za užívané odňaté pozemky jim poskytoval rentu, tedy financování potřeb církví ze státního rozpočtu, což dnes činí, jak sám píšete, cca 1,5 mld. Kč ročně. Pozemky, které byly zákonem před restituční hranicí odebrány z užívání, tedy nemohou být po právu restituovány, ani za ně vypláceny finanční náhrady.

Podnikání církví v oblasti zdravotnictví, školství a péči o narušenou mládež, či o staré lidi, může být sice Bohulibé, ale církve to nedělají zadarmo, jako mnoho dalších podnikatelských subjektů a nadací a navíc církve z této podnikatelské činnosti neplatí dosud daně.

Zákon o církevních restitucích je pouze tunelem za účelem získání pozemkového majetku i dalších miliard na financování zájmů církví a rozšiřování moci a vlivu církví ve společnosti, či za jiným účelem. 

Zákon o církevních restitucích měl být novým zákonem zcela zrušen s ohledem na podstatné chyby a nesmysly, které přiznávají i odškodnění pro církve, které ani neexistovaly.

Jeho schvalování jen potvrzuje, že KDU-ČSL se nezměnila a že zůstává klerikální, tady účelovou politickou stranou.

+4/−13
25.11.2013 10:25

J14i27ř30í 52L62i26e15t14a79v39e87c 8533589593559

Tak zrovna za Rakouska-Uherska (konkrétně za Josefa II.) byla spousta církevního majetku zkonfiskována. Možná Vás to překvapí, ale to co bylo Josefem zkonfiskováno není součástí současných "restitucí". Dohoda církví a státu v roce 1949? To si asi děláte srandu. Tam nešlo o nic jiného než, aby stát měl přímou kontrolu nad církvemi a nejhorší je, že to platilo do loňského roku.  Odškodnění pro církve, které vznikly později? To už ani nemá smysl komentovat, tam je potřeba se podívat do zákona a do důvodové zprávy. A ještě jedno - církevní restituce vzbuzují vášně ě odvádějí pozornost od skutečně závažných problémů.  Jenže ono to na lidi Vašeho ražení zabírá (a těch lidí je pořád celkem dost).

+13/−1
25.11.2013 10:59

J20a71r55d76a 80C90h98o56v90a32n84e23c 6571445123249

Každý jednotlivý pozemek, který má být vrácen, je evidován v pozemkové knize. V ní se můžete dočíst, od kdy ho příslušná církev vlastnila, jaký byl nabývací titul, a kdo vlastnil pozemek před tím. A to v časové řadě od středověku.

Státní ty pozemky rozhodně nebyly.

Máte-li o kterémkoli pozemku církvi vracenému pochybnosti, nic Vám nebrání jít do pozemkových knih nahlédnout. Ostatně církve své požadavky na vrácení jednotlivých pozemků musí doložit, to znamená že stejně musí předložit výpis z pozemkové knihy, takže Vaše "lidová kontrola" vraceného majetku nebude obtížná.

Tak s chutí do toho - ujišťuji Vás, že najdete-li mezi vraceným sebemenší původně státní pozemek, nebude vydán. A najdete-li pozemek, který by církev získala po upálené čarodějnici nebo heretikovi, církev od žádosti o jeho vrácení upustí.

+7/−1
25.11.2013 11:44

J40i29ř81í 82Ř40e91z27n21í14k 4362252933175

Zápis v pozemkové knize nebyl zápisem o vlastnictví, ne náhodou se původně pozemková kniha jmenovala berní rula. A protože církevní nemovitosti byly vyloučeny z hlediska účelu úžívání ze zdanění, tak se tam vepsalo třeba Kostel svatého Jardy, tak jako dnes se do katastru zapisují pozemky jako stavební atd.

+1/−2
25.11.2013 13:27

J45a15r80d70a 32C72h28o78v12a21n86e14c 6691385293769

To není pravda. Pozemkové knihy slučují jak berní rulu, tak dsky zemské. Veškerý majetek, který nabývaly církve, byl zapisován původně do zemsk desek, po teresiánskojosefinských reformách do pozemkových knih. A právě zápis církevních pozemků v pozemkových knihách je materiální podstatou blokačního paragrafu 29 v zákoně o půdě č. 221/1991 Sb.

Co nebylo v pozemkové knize, nebylo blokováno a dnes nemůže být vydáno.

+5/0
25.11.2013 13:40

J12i56ř69í 77Ř25e56z33n75í75k 4252282543435

Musím vás odkázat na heslo Katastr pozemkový v Slovník národohospodářský, sociální a politický. II díl., s. 502-504. kde je kromě jiného výslovně psáno,že právě josefinský katastr "byl v Čechách podkladem pro vyměřování berně". Podle zákona o pozemkovém katastru z r. 1927 v popisu pozemku je uveden držitel (nikoliv tedy vlastník, v případě církve tedy kostel), výměra, druhy pozemků. např. pozemky bez katastrálního výtěžku.

Musím zdůraznit držitel, nikoliv vlastník.

0/−1
25.11.2013 14:41

J71a53r74d15a 49C55h27o13v52a35n70e83c 6441385183949

Vždyť Vy vůbec nic nevíte o majetkovém právu v 18. století a když se někde něco dočtete, neumíte to interpretovat, protože Vám vůbec není jasná ani terminologie, ani právní situace.

Z Vašich diskusních vystoupení je to zcela zjevné.

+1/0
25.11.2013 20:46

J77i70ř62í 96Ř43e11z79n54í26k 4902882803155

Tak o tom majetkovém právu něco sdělte. Ale navíc jsem v právu v 18. stol. nic nepsal. Pouze jsem citoval to, co bylo ve Slovníku.

0/0
25.11.2013 21:15

J93i17ř54í 72Ř44e40z67n21í98k 4292822123735

Desky zemské jsou protokoly soudu, tedy s katastrem už nemájí lautr nic společného, pouze po r. 1640 do nich byly vkládány věcná práva k svobodným statkům, respektive jejich převody.

0/0
25.11.2013 14:54

J59a31r97d92a 79C28h25o80v96a54n64e56c 6981695733299

Doporučuji Viktorna Kornela Knihy devatery: O právěch, o súdach i dskách země české.

Nebo novější Pavly Burdové Desky zemské království českého. 

Nebo si rovnou zajděte do Národního archivu a možná Vás nechají nahlédnout.

0/0
25.11.2013 20:56

S88i58l66v45e96s57t27r 26Ž20i98l96k49a 3822780509796

Autor článku má  pravdu, církev v minulosti udělala několik chyb, např. mučením nutila farníka přiznat, že je kacíř. Po přiznání kacíře předala světskému soudu, který jej odsoudil k upálení. Majetek po upáleném získal pán panství, který podle ustáleného zvyku část majetku daroval církvi k podpoře tažení proti kacířům. V daném případě např. louku.

- Tuto louku po roce 1948 řádně zvolená vláda Národní Fronty (KSČ, strana Lidová, Socialistická strana) církvi na základě zákonného opatření zabrala.

- Cena celého pozemku v dnešní době by byla 100 000 Kč.

- Na pozemku však obec za své peníze vybudovala prodejní areál s infrastrukturou a tím pozemek zhodnotila na 2 000 000 Kč.

- Zastavěné pozemky se církvi nevrací, církev dostává finanční náhradu, která se však neovíjí od ceny pozemku zabaveného církvi (dnes 100 000 Kč), ale od ceny celého zhodnoceného pozemku obcí ( 2 mil. Kč). V tom je zejména zločinnost  církevních restitucí a vznik křivdy směrem ke státu, tedy k nám všem. Proto podporuji snahu vznikající vlády k nápravě křivd způsobených církevní restitucí.

+3/−9
25.11.2013 10:19
Foto

J94i69r51k58a 56O32u21l70i64c34k95ý 3627883261455

Konkretizujte tento příklad ... po kterém upáleném či umučeném ta konkrétní louka je ..... Já tvrdím, že si jen vymýšlíte, nebo přímo sprostě lžete a pomlouváte.

Dáváte k uvěření tvrzení o nějaké louce - dejte tedy konkrétní údaje - kdo byl ten umučený, nebo upálený, kde se ta louka nachází ..... takto si jen cucáte z prstu nějaké pofidérní lži a nemáte jediný důkaz pro svá tvrzení.

Já bych takto mohl začít tvrdit, že jeden občan S.Ž. doma hajluje a má pokoj vytapetovaný obrázky Hitlera ..... pokud neřeknu, že jde o nějakého konkrétního S.Ž., tak je to jen obyčejné plácnutí do vody ....

+4/0
25.11.2013 17:23

S70i92l90v19e70s26t65r 75Ž11i13l81k82a 3792300749966

Pane Oulický, teď už vím jak vznikla přezdívka "Mimoň".  Tak jen pro vás, samozřejmě šlo o fabulaci, resp. o přiblížení obecného možného způsobu jak církev mohla získat majetek.

 A jinak lžete, můj bratr  Stanislav Žilka  nemá pokoj vytapetovaný obrázky Hitlera. Pro vás:  Tato věta je pouze vtipnou (velmi) reakcí na vaše přiznání, že se stýkáte s lidmi, kteří obdivují Hitlera.

0/−2
25.11.2013 17:33
Foto

J28i13r84k61a 38O27u24l72i66c46k95ý 3797723611635

Ne, vy jste to tvrdil, jako takřka hotovou věc ...... a opakovaně tvrdíte, že přesně toto je hlavní způsob nabývání majetků církvemi. A já Vás tímto vyzývám, abyste svá tvrzení dokázal.

Pokud jde o to, zda se stýkám s lidmi, kteří obdivují kohokoliv, pak Vás musím ubezpečit, že při své práci se stýkám s celou řadou lidí nejrůznějších politických i dalších názorů. A jestli se stýkám s tím, či oním, tak to ještě nehovoří nic o mých kvalitách ... to jen na tu "extrémně vtipnou" Vaší odpověď, kterou jste jen prokázal, že jste ubohý majitel prázdné hlavy ....

+3/0
25.11.2013 17:37



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.