- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bohužel na přípravu kampaně jsme neměli mnoho času, protože situace kolem ruských sankcí se neustále vyvíjela.
Na kampani spolupracujeme s agenturou Ogilvy, kterou jsme transparentně vysoutěžili. Její tvůrci mě pak oslovili s tím, že jsem člověk vzešlý ze zemědělství, celý život v agrárním sektoru pracuji, znám oblast potravinářství, od počátku svého působení na postu ministra aktivně hlásám podporu našim producentům, takže má logiku, abych osobně vystoupil v tzv. sponzorském vzkazu, který bude propagovat celou soutěž v televizi. Řešili jsme samozřejmě i míru kontroverze, kterou to vyvolá, ale nakonec jsme se shodli, že to velmi napomůže tomu, aby se celé téma dostalo do většího povědomí široké veřejnosti.
Chtěli jsme celou kampaní také podpořit národní cítění a povědomí o tom, že v naší zemi je mnoho zemědělců, kteří produkují kvalitu minimálně srovnatelnou se světem, často lepší, že jejich podporou vlastně my všichni podporujeme i tento stát a tedy sami sebe. K osobní účasti jsem se dlouho rozhodoval a jedna z mých podmínek bylo nasazení spotu po podzimních komunálních volbách, takže osočení z vlastní politické sebeprezentace odmítám. Přesto reakce na sebe nenechaly čekat. Každý pokus o marketingovou komunikaci veřejných institucí je nejen u nás bedlivě sledován, každý je prosvícen rentgenovými paprsky médií a veřejného mínění. Jedná se o peníze daňových poplatníků. A přitom kolik jiných ministrů a politicky činných lidí se do podobného projektu v minulosti pustilo? A kolik by se rádo pustilo? Konkrétně jeden z mých předchůdců na ministerstvu blahé paměti spojil svou tvář s videem s čuníky a apelem k vyšší spotřebě vepřového masa (http://www.tvspoty.cz/ministerstvo-zemedelstvi-trable-s-cuniky/). Hojně sdílenému videu se také dostalo náležité pozornosti.
S mojí osobou je v televizi spojen tzv. sponzorský vzkaz, který má přísná pravidla toho, jaká sdělení může nést. Nemůže být vnímán jako reklama, natož poškozovat dobré jméno cizího státu. To je prostě striktně zakázáno. Navíc nám bruselská legislativa neumožňuje použít slova „český, národní“ atd. Šlo by o nedovolenou podporu. Nelze říct, že takhle chutná české jablko a jiné, třeba ze Španělska, v reklamě – byť ne explicitně – zhodnotit jako horší. Proto jsme s tvůrci zvolili právě to řešení, které aktuálně můžete vidět v televizi. Počet nejrůzněji – především politicky – motivovaných diskusí nad jeho formou každým dnem narůstá a to podle mě znamená, že vlastně svůj cíl plní, protože jedním ze základních předpokladů dobrého marketingu, je přitáhnout pozornost. Jak dopadne soutěž samotná, si ovšem musíme ještě počkat.
K dispozici máme průběžná data, která vykazují rostoucí trend v tom, kolik spotřebitelů se do ní zapojilo, a poskytují nám důvod k optimismu. Jakmile budeme mít výsledná čísla, veřejnost a média se o nich dozví. Myslím si ale už teď, že se nám daří přitáhnout pozornost veřejnosti i médií k problému podpory naší kvalitní potravinářské produkce, k podpoře regionálních producentů, k tématu prodeje ze dvora. A o tato témata jde především. Naše potravinářství a zemědělství, firmy a podnikatelé, kteří tady odvádějí daně, zaměstnávají lidi v regionech, kde je zaměstnanost problémem, chtějí svůj byznys rozvíjet, si pozornost zaslouží. Nejen v časech sankcí, embarga a nejistot.
Narazil jsem před nedávnem na hezký citát o penězích. To, kde člověk utrácí své peníze, ukáže, kde má srdce. Lépe a výstižněji se to snad ani říci nedá. Takže Vám přeji hezké a klidné Vánoce s kvalitními regionálními potravinami, Vánoce „s chutí naší země“.
Marian Jurečka
ministr zemědělství ČR
Další články autora |
30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...